Vi använder cookies för att anpassa innehållet för att förbättra din användarupplevelse. Tryck på Acceptera cookies för att godkänna användandet av cookies i detta syftet

Frågor & Svar

Här hittar du svaren på våra vanligaste frågor.

Vad kostar det att hyra en buss?

Priset på en resa varierar beroende på busstyp, antal bussar, resans längd, när resan ska genomföras samt hur lång tid uppdraget är. Genom att fylla i vårt formulär kan vi ge dig en offert på vad just din resa kostar.

Hur gör man för att hyra en buss?

Du fyller enkelt i formuläret med dina önskemål. Vill du hellre ha en personlig kontakt ringer du 010-452 40 00 vardagar kl 09:00-17:00. Det går även bra att maila till bussbokning@merrresor.se

Vad ingår när jag bokar buss med er?

I busshyran ingår alltid buss och förare. Ni får även personlig service inför uppdraget av våra professionella medarbetare som hjälper till att skräddarsy resan efter era önskemål.

Vi erbjuder också ett antal tilläggstjänster och hjälper er gärna med till exempel catering, övernattningar, guider eller det som ni önskar för att er resa ska bli det ni önskar.

Kan jag få kontaktuppgifter till föraren som ska köra min buss?

Det går bra! Dagen innan in avresa får ni förarens telefonnummer. På bekräftelsen som skickas ut står även telefonnummer till vår jour dit det alltid går att ringa.

Kan ni hjälpa oss att boka guide/sightseeingtur?

Självklart! Vi kan hjälpa till med svensktalande, engelsktalande eller tysktalande guide i Stockholmsområdet och ibland även på andra språk och på andra orter. Läs mer om våra tilläggstjänster.

Hur stora är era bussar?

Vi har en stor bussflotta med varierande antal sittplatser för att passa ditt behov. Våra bussar har mellan 16-75 sittplatser, det är allt ifrån vanliga turistbussar till dubbeldäckare, men vi lämnar gärna offert för resor med både färre och fler resenärer. Läs mer om våra fordon

Kan jag beställa mat/fika av er?

Vi hjälper er gärna att beställa mat och/eller fika efter behov som ni kan förtära under resan. Läs mer om våra tilläggstjänster.

Får vi ta med oss egen mat?

Det är tillåtet att förtära mat och dryck på bussen. Bussen ska dock lämnas i fint skick efter utfört uppdrag. Skräp och rester slängs i bussens soppåsar. Nedskräpning, fläckar och skadegörelse på bussen efterfaktureras.

Hur sent kan jag ändra/avboka min bussresa?

Avbeställning till oss gjord:

  • tidigare än 7 arbetsdagar före avresan medför ingen avgift.*
  • senare än 7 arbetsdagar före avresan medför en kostnad på 50% av resans totala pris.*
  • senare än 24 timmar före avresan medför en kostnad på 100% av resans totala pris. *

*om annat ej är överenskommet.

Vart vänder jag mig om jag glömt något på bussen?

Kontakta det lokala kontoret/bussdepån via e-post eller telefon. Kontaktuppgifter hittar du här.